Friday 13 April 2012

dimanakah AKU???

Tatkala mata terbuka, sinar kekuningan menerangi kegelapan..
Bangkitku dari keasyikan khayalan di alam roh sementara.. 
Terpalit dihati akan kebesaran Tuhan yang maha berkuasa, memberi peluang untuk manusia beribadah kepadaNya.. 
Ku pandang dibalik tingkap yang terbuka, alangkah indahnya sebutir bintang sedang mekar harum menghiasi ruang angkasa..  
Hati membisik keseorangan, dimanakah AKU??? 



Acap kali diri ini alpa dengan kebesaranMu..
Meranap dan membinasakan jasad ciptaanMu ini..
Hari berganti hari, tubuhku masih dibaluti dengan dosa-dosa kejahilan..
Jarang sekali bersujud akan kesyukuran dan kenikmatan yang Engkau limpahkan..
Hanya seronok dengan hal duniawi.. 
Amat hinalah diri ini disisiMu..


Mengapa terjadinya kekusutan sedemikian..
Adakah didikan ilmu yang diturunkan tidak cukup???
Salah siapakah ini??? Rakan? Keluarga? ataupun AKU sendiri..
Berdesing SUARA menyelinap masuk terowong telingaku..
Bergetar laju gegendang kecil mengeluarkan signal..
Sepantas kilat dihantar ke jaringan tercanggih manusia..


Aduhhh!!! Dimanakah AKU???
Tolong, bantulah hambaMu ini.. 
Dimana jalan yang lurus? Tunjukkan kepadaku..
Tidak sanggup lagi kaki ini melangkah kerna takut akan hukumanMu..
Aku hanya hamba biasa yang sering melakukan kesilapan.. 
Aku sedar, kehidupan ini hanyalah sementara.. 


Sesungguhnya, untunglaa manusia itu kerna mempunyai akal..
untuk berfikir akan kekuasaan Tuhan yang Maha Bijaksana.. 
Alhamdulillah.. Tuhan masih sayangkan aku.. 
Memberikan aku kesempatan untuk bertaubat.. 
Memberikan aku kesempatan untuk kembali ke jalan yang benar.. 



"Hidup tenang diperoleh jika sentiasa bersama Allah, dan Allah akan menyertai hamba yang sentiasa membersihkan hatinya"

 InsyaALLAH.. =D
*sekadar luahan hati dan kesedaran untuk dikongsi bersama.. 

6 comments:

  1. who is ur 2nd gf? hehe
    hye.. come follow me and i will follow u back. =)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. wslm.. thnxs btw.. ^^ follow mine too k

    ReplyDelete
  4. Sangat sayu membaca tulisan abang Ammar. Tulis lagi ok.

    ReplyDelete
  5. wah... power doh... x sangka power bt sajak plak...

    ReplyDelete